Да започнем с фирма „ИВИС". Същата е създадена на 11.03.1989 г. Първоначално е регистрирана като ЕТ, но през 2004 е пререгистрирана като "ИВИС-проектиране и дизайн"ООД, като в обхвата на дейности е включен Търговия с Недвижими Имоти, Инвестиране, Дизан и Мода. По настоящем фирмата е
собственост и се представлява и ръководи от Мениджър Ст.Научен Ст.Арх. Емил Леков и асистент мениджъри Л.арх. Виолета Донева и Текст/Инж. Дизайнер Мениджър Ивайло Леков. Адресът ѝ е: гр.София, ул."Любата"№ 4-6, вх.1. Сайт: www.ivisbg.com
собственост и се представлява и ръководи от Мениджър Ст.Научен Ст.Арх. Емил Леков и асистент мениджъри Л.арх. Виолета Донева и Текст/Инж. Дизайнер Мениджър Ивайло Леков. Адресът ѝ е: гр.София, ул."Любата"№ 4-6, вх.1. Сайт: www.ivisbg.com
Както е видно в същата фирма работи и синът му – Ивайло Леков, като се е описал като Моден Дизайнер и е турил едно Мениджър пред името си. Същият господин нашумя с това, че грубо погази всякакви закони и морал, като скри от маката детето, което има от адреналинката Яна (момченцето между другото е кръстено на дядо си). Освен това там имаше и една жалка история с едно домашно порно, което допълнително придава лош вкус на тези нелепи представители на хайлайфа. Въобще цялата тази история показва моралните качества на семейство Лекови и такъв човек, който не може да възпита сина си, ще ни менторствува какво трябва да стана на Витоша.
От фирменото дело на фирмата става ясно, че на 29.09.2010г. е наложен запор върху дружествени дялове, собственост на Ивайло Леков, тъй като на 29.09.2010г. той е осъден да плати 2850лева издръжка за периода 10.03.2010 г - 10.09.2010 г., ведно със законната лихва, такси и разноски. За сметка на това дружеството отчита счетоводна загуба. Ако ви се чете вижте фирменото дело на сайта на Търговския регистър, ЕИК на дружеството е 131286885.
Интересните факти и обстоятелства около сем. Лекови не свършват до тук. Трябва да се отбележи, че съпругата на арх. Леков - Марияна е (била – според публикации в някои сайтове, но според официалния на общината все още е) главен архитект в община „Слатина". Това поне на мен ми обяснява абсурдните сгради в моя квартал. И ако си мислите, че това е една невзрачна община, think again, в нея влиза презастроените квартали Гео Милев и Редута, апетитния Яворов, летището и новите административни сгради около му, БАН, завод Електроника с новите административни комплекси в него и тн. Всъщност и съпругата на този знатен архитект не пада по-долу от него. Тя години наред е била главен архитект на община Панагюрище, но новият кмет Георги Гергинеков я е уволнил дисциплинарно на 4 април 2006. Работата ѝ в район „Слатина" се описва като временна, докато се съдила с община Панагюрище. Според тази публикация и от новата работа арх. Лекова била помолена да напусне доброволно и в момента работила в Дирекция архитектура и градоустройство. (За последното също не съм сигурен) По-късно Лекова уж била възстановена на работа в Панагюрище от първоинстанционния съд, а повече за цялата съдебна сага може да прочетете тук. Архитектка е уволнена от революционния град, тъй като ѝ е наложено наказателно постановление от Началника на РДНСК гр.Пазарджик, с което на основание чл.232, ал.1, т.2 във връзка с чл.145, ал.1 от ЗУТ е наложена глоба в размер на 200 лв. Това е видно от съдебно решени на Административен съд – Пазарджик от 25.10.2007г. По натам разбираме, че районния съд е установил, а административния потвърждава, че Мариана Лекова в качеството си на главен архитект на Община Панагюрище е извършила административно нарушение по чл.232, ал.1, т.2 от ЗУТ. Установено е, че тя е издала разрешение за строеж през 2005г. за „Снек бар" в нарушение на чл.145, ал.1 от ЗУТ - а именно без да извърши проверка с предвижданията на подробния устройствен план, съгласно който този имот е отреден за жилищно строителство. Във визата за проектиране е отбелязано изрично, че „парцелът съгласно ПУП се предвижда за жилищно строителство", но тя самоволно го е сменила. Съгласно разпоредбата на чл.З от Наредба № 5 за правила и норми по териториално и селищно устройство /отм./, действала към момента на одобряване на ПУП на гр.Панагюрище от 1980г., предназначението на парцелите и тяхното застрояване е било такова за жилищно строителство, комплексно строителство или строителство на обществени сгради. И тъй като главния архитект на общината е издал разрешение за строеж за построяването на обществена сграда в парцел, отреден съобразно ПУП за жилищно строителство, то безспорно е осъществил състава на нарушението по чл.232, ал.1, т.2 от ЗУТ.
Собственост на фамилията е и строително-инвестиционна компания „ДИВА-Домстрой" ООД. Интересното при не я са реализираните ѝ обекти. Единият е кооперация в Редута (община Слатина). Има построени и кооперация, 4 хотела и няколко къщи в гр. Стрелча, в сайта на която Леков е написан за техен главен архитект - http://www.strelcha.bg/administration/team.htm. Като реализирано промишлено строителство има 3 ски станции в Банско. В общи линии това са направили.
Ски зона „Алеко"
Какви са тезите на арх. Леков за Витоша?
Според едно интервю на „един от водещите архитекти в София" (Леков) достъпът до района на "Алеко" е затруднен, тъй като се разчита единствено на Симеоновския лифт, на един път в лошо състояние и на недостатъчен брой места за паркиране в района на хижа "Алеко". Реално достъпът е достатъчен с оглед на две обстоятелства: общият капацитет на съоръженията горе и резултатите от проведения от „Витоша ски" ОВОС. Според него територията може да поеме около 10 000 души. Кабинката довежда по 1 500 на час. От 8 до 11 сутринта, когато се качва основното число хора това прави 4 500. Капацитетът на „Бай Кръстьо" е 300 души, тоест още 900. Останалите се качват с автобус и автомобили. Реално повечето деца на ски училищата се качват с автобуси, където те могат да бъдат надзиравани, за да не се возят сами. Ако имаше качествен обществен транспорт до Алеко и ако се подмени Смеоновския лифт това ще е напълно достатъчно. Реално обаче, лифта може само да се обнови, както направиха с кабинката на Боровец и капацитетът ѝ да стане 2 000 – 2 200 души на час.
Според Леков лифтове и влекове са без взаимна обвързаност. Нямало и логистика между отделните ски зони и писти. Липсва и обособен плац за начинаещи скиори. Реално погледнато с предложените нови лифтове постигнатата интеграция между съоръженията ще бъде разрушена. Основно довеждащо съоръжение – Сименовския лифт, достигащо до Лале ще принуди хората да се прекачват. За разлика от сегашното решение, при което те могат лесно и бързо да достигнат почти всички съоръжения веднага от плац Алеко. Предложените лифтове не спомагат за потока от пешеходни туристи. Вместо още сега да се оправят връзките между пистите, като се изчисти например пътеката от Романски към Лале, се казва, че за това трябват нови лифтове.
В ски зона „Алеко" няма зони за разпределение на туристическия поток. Точно обратното, с новите съоръжения такова няма да се постигне. Основната ос на курорта върви горе-долу равно от спирката на автобусите при х. Морени, през паркинга и Алеко до Мечите поляни. Повечето писти са разположени или под, или над тази основна ос. При новия вариант всички основни съоръжения няма да са достъпни от тази ос, което ще затрудни човекопотока в курорта.
Пистите с повишена трудност не са обезопасени. Ами обезопасете ги, това е ваше задължение и може да стане още днес.
Очевадно било смесването на потоците от посетители - пешеходци, ски туристи, туристи с шейни и други средства за придвижване. Това е курорт за всички софиянци, независимо дали със ски или пеш. Нещо повече, много родители, които не карат ски са гора на плаца с детето си, което се учи. Това е добър вариант, който ще престане да съществува. Но клакьорите на Цеко повтарят неговата мантра за ски курорт без други туристи, които не плащат. Така е на Банско и това творение на арх. Леков страда, защото на безснежното откриването, качилите се в планината излъгани гръцки туристи се тълпяха да слизат, защото от Бъндреишка поляна не тръгва и една пътека, докато на х. Вихрен намерих само един котарак. Такъв курорт ли искаме да направим за софиянци? Колкото до туристите с шейни, те нямат място в парка, където движението на моторни превозни средства извън пътищата е забранено. Толкоз
С подмяната на съществуващите лифтове и влекове се създавала и нова организация на връзките между отделните зони при отчитане на специфичния ветрови режим на Витоша. Образно казано, съоръженията са предвидени да работят така, че да може да се изключват от горе на долу (от Черни връх към финала на "Витошко лале") на три степени в тези зони, в които атмосферните условия са неблагоприятни и крият рискове за туристите. С тази организация ще се сведат до минимум дните през зимния сезон, в които зоната няма да работи поради вятър или мъгла. Глупости на търкалета!!! Точно обратното! С премахването на влековете от стената зоната на х. Алеко ще е затворена 75% от сезона. Така реално ще налее броят на работещите лифтове, като де факто няма да има ново трасе, което да работи. И сега има кабинка, Лале и Помагалски и като ги подменят пак новите лифтове на тяхно място ще работят, а тези по-нагоре не. Това е истината. А като съдим от опита на Банско, където духа т.нар. „Юленски вятър", който се появява при силен махмурлук на лифтаджиите и недостатъчна печалба за шефовете, опиранията през седмицата ще са често срещан феномен. А да правим дандания за 20 уикенда в годината, нещо не ми се струва разумно.
Езерото за изкуствен сняг освен за отличните писти ще служи и при евентуални горски пожари. Да видя пък да не повярвам. Те все така разправят. И на едно друго място, където тоз архитект е творил така казаха: тези писти, не са пити, те са противопожарни просеки, ама ще им фалира скоро глупавия лифт на Езерата.
Досега лифтовете не са били подменяни заради разпокъсаната собственост на съоръженията. С изкупуването им от „Витоша ски" АД има единно управление. Инициативата за разработване на проекта за СПУП вече била налице, както и волята да се инвестира на Витоша за подмяна на остарелите съоръжения. Тази воля само многоуважаемият арх. Леков я вижда. Аз пък като гледам откакто Цеко и Ко се качиха горе има само вятър и мъгла по медиите и нито един завинтен болт горе. Даже не искат да оправят „Спас" за този сезон. Нещо не се оправили. Решили са да чакат 2014, когато ще натиснат отговорните фактори, ще изменят плана за управление и ще си развихрят коня.
СПУП се придържал към определената за зона за туризъм и спорт площ от Плана за управление на Витоша. Така е господин архитект, така е. И на Банско пистите не са по широки от разрешеното, и там не се ползват повече площи, отколкото са им дадени по концесия, и на Витоша така ще стане. Само че, сега има една писта, а останало са поляни, които се ползват за ски. А вие искате половината от тези поляни да ги прекопаете с един 25тонен булдозер и да не броите територията между новите ви писти за такава, отредена за ски. Толкова е просто, че чак безумно. Има и нещо друго, всички, които караме на Витоша, знаем, че най-хубавото там е неограничения избор от терени, по които може да се пускаш при достатъчно сняг. За това и сега зоната може да изглежда голяма, но спускането със ски върху метър сняг имат минимален натиск върху растенията и почвата отдолу и не може да се сравнява с трамбоването, което упражнихте, за да изкорените клека под шлема на Банско. За това сега вятърът ви издухва снега. А на нас клека не ни пречи, а най-вече на природата ѝ помага да задържа по-дълго снежната покривка
В планината има място за всички, заявява с увереност арх. Емил Леков. Така е, който плати на Цеко ще седне меко.
Единствената писта на Витоша – "Витошко лале" с дължина 1.5 км. имало сериозен проблем, тъй като финалът завърша направо в паркинга, което най-малкото не е безопасно. Затова по план е предвидено пистата да завършва върху продължение, което ще се явява като покрив на паркинг. Леков допълни, че съществуващият триседалков лифт ще бъде заменен с бърз четириседалков, а за връзка между "Алеко" и долна станция на "Витошко лале", каквато в момента липсва, ще се използва въжена връзка тип асансьор. От къде да започна. Първо, пистата не свършва на паркинга, ами на плаца. Сега ще ми кажете, че и писта „Стената" свършва на паркинг, защото откакто махнаха колчетата пред горната станция на кабинковия колите си паркират директно под бора, къде цяло София на времето си окачвахме раниците. Нали уж нямаше да има бетон горе?!? Ама вие не обичате във вашите курорти да има безплатни неща и като го построите този паркинг ще започнете да събирате парсата от хората, защото сега не можете. Второ, този плац се ползва в единия край за писта за ски бягане. Нали много я бранеше вашия патрон Ц. Минев. Сега с този паркинг къде ще ѝ организирате старт/финала на тази писа? А къде ще сложите трибуните на световната купа, която толкова силно искала да дойде на Витоша? Абе пълен абсурд. Колкото до „връзката тип асансьор" – това добре, ама не е достатъчно. Защото сега тази връзка не се ползва толкова интензивно и не е никакъв проблем, че има стъпала, които се взимат за 3 минути. Проблемът ще настане, когато това стане крайната станция на кабинката и 3 000 души на час ще трябва да пълзят нагоре-надолу. Айде не ни баламосвайте, колко транспортни средства трябва да смени човек, преди да се спусне и 5 метра? Сега е само един лифт. Вашето брилянтно решение предполага 3. Това са три опашки, три качвания, три слизания. Браво! Голям Архитект!
Частната инвестиция облекчава бюджет на страната, като разтоварва държавата от обществения натиск да инвестира за подобряване на условията за туризъм на гражданите в ски зона "Алеко". Бюджетът за стопанисването на природен парк "Витоша" е 147 хил. лв. годишно. Това са такива глупости. Първо няма обществен натиск за оправянето на каквото и да било. Второ, тези съоръжения не са държавни, за да е тя задължена. Трето, вие не създавате условия за туризъм, а само за ски. Четвърто, тези 147 хил. лв. Годишно за парка отиват за цялата планина, за пътеки, мостчета, табели. Паркът не поддържа ски пистите и лифтовете. Тук се смесват понятия. Все едно аз като си купя компютър и на казвам, че съм облекчил държавата, щото тя трябва да ме образова.
Предстои продължение.
Предстои продължение.
Няма коментари:
Публикуване на коментар